בלוג האימון של טלי פלד
0
06/02/2017
אימון אישי – מטרה כבסיס להצלחה

אימון אישי – הצבת מטרות לשם הצלחה

פיטר דרוקר, אבי תורת הניהול, אמר :"אם ברצונך לדעת מה צופן העתיד – המצא אותו". העתיד הוא הדבר החשוב ביותר אם כי ישנם לא מעט אנשים העוסקים בעיקר בעבר או בהווה ואינם מקדישים אנרגיה לתכנון עתידי. הם זורמים… מנוהלים… הם אינם מתווים את הדרך שבה הם רוצים ללכת והנסיבות או אחרים מכתיבים להם זאת. זה יכול להיות חוסר תכנון בקריירה, בצמתים חשובים בחיים, בעסקים ובתחומים נוספים.

אימון אישי – חשיבות המטרה

הצבת מטרה היא מרכיב מרכזי בתהליכי אימון אישי – המתאמן מציב מטרה ברורה ומדידה לתהליך ולכן עליו לנסח בצורה מדויקת את המטרה על מנת שיוכל להתכוון אליה. המטרה מהווה מצפן לפעילותו ומנקזת אליה את האנרגיה והעשייה של המתאמן. המטרה צריכה להיות ספציפית, ברורה, מדויקת, ממוקדת, מדידה, ריאלית וברת השגה ותחומה בזמן.

מהי אותה מטרה? היא התוצאה הסופית הרצויה למתאמן בתחום שחשוב עבורו והיא עונה על השאלה: מה אני רוצה? תוכנית הפעולה שתיגזר מאותה מטרה תענה על השאלה: כיצד אגיע לשם? איך אשיג את המטרה? מטרת תוכנית הפעולה היא לסגור את הפער בין המצב הנוכחי הקיים לבין המצב הרצוי העתידי. השאלה המרכזית בכל התהליך הינה: היכן רוצה המתאמן לראות עצמו בסיום התהליך בתחום שבחר? מענה על השאלה ימקד את המטרה, יחדד אותה ויניע לפעולה.

אימון אישי – סגירת הפער בדרך למטרה

סגירת הפער מתאפשרת רק במידה ויש תוכנית מסודרת לעבודה הכוללת יעדים למימוש המחולקים לפרקי זמן שבין הרגע ההתחלתי לבין המימוש הסופי של המטרה. היעדים הקטנים מאפשרים לנוע בצורה הגיונית, אפקטיבית וברת ביצוע למטרה הגדולה. צעדים קטנים הם המתכון לעשייה ועמידה בתכנון. יעדים גדולים מקשים על המתאמן, מעייפים, אינם תורמים למוטיבציה שלו. שתי השאלות החשובות בסגירת הפער שיש להשיב עליהן הן:

מה/מי יאפשר לי לסגור את הפער?

מהי תוכנית הפעולה ואילו יעדים מדידים היא כוללת?

אימון אישי – התייחסות למתאמן בהשגת מטרה

בתהליכי אימון אישי חשוב לתת משקל לשני נושאים המתייחסים למתאמן עצמו ואלו הם:

התייחסות לעשייה שלו – מדברת על ה-doing, על תוכנית הפעולה והיעדים שבה

התייחסות למתאמן עצמו – מדברת על ה- being, על התחושות והרגשות של המתאמן שלהם השפעה עצומה על התקדמותו.        שני הנושאים שזורים זה בזה ואינם נפרדים.

נושאים חשובים נוספים הם: האחריות לעשייה – המתאמן חייב לקחת אחריות אישית ולפעול, המאמן לא יעשה זאת במקומו. כשלונות – הכרה בהם כאבני דרך והתמודדות נכונה איתם, מיקוד – התמקדות בהשגת המטרה ומתן עדיפות לנושאים שיקדמו אותו. אנשים שפועלים עם מטרות הם כאלו שמנווטים את חייהם לפי כיוון  מוגדר וברור המשרת אותם. ניתן להגדיר את הצלחת מימוש המטרות בקיומם של 2 אלמנטים מרכזיים המהווים את בסיסה והם: הגדרה וניסוח מדויק ומשמעותי למטרה ותרגומה לתוכנית פעולה מעשית ומתמשכת וכמו שאמר הנרי פורד מה שחשוב פה הוא המיקוד במטרה כי "מכשולים הם הדבר המפחיד שאתה רואה ברגע שאתה מסיט עיניך מהמטרה".

רוצים להתקדם תוך הצבת מטרות בתחומים שחשובים לכם?  לגרום לדברים לקרות תוך כדי עשייה ממוקדת? אני לרשותכם. אתם מוזמנים לפנות אלי : 050-8380603

לקריאה נוספת – אימון אישי

 

אתם מסכימים? יש לכם מה לומר? אשמח לשמוע את דעתכם:


הוספת תגובה

בחזרה למעלה