בלוג האימון של טלי פלד
0
14.02.13
אימון לאסרטיביות | שיפור ביטחון עצמי

על מה מתבסס אימון לאסרטיביות ?

שיפור ביטחון עצמי מבוסס על האבחנה בין שלושה סוגי התנהגות תקשורתית הקיימים בתחום הבינאישי והם – פאסיביות, אגרסיביות, אסרטיביות.
אסרטיביות נמצאת על הסקלה בין פאסיביות לאגרסיביות והיא אינה קשורה כלל לתוקפנות. תוקפנות היא חולשה ולא חוזק ואינה משרתת דבר ואילו אסרטיביות היא חוזקה.
מהי אגרסיביות? זוהי התנהגות המבטלת את הצרכים והרצונות של הצד השני, כופה על האחר לבצע את רצונותינו ללא התחשבות בו והיא צורת תקשורת שתלטנית וכוחנית.
הפסיביות לעומתה היא התנהגות המבטלת את רצוננו בפני רצונם של אחרים ומאפשרת לצד השני לכפות או לדרוש מאתנו לבצע פעולות שונות מבלי שאנו נביע את רצונותינו או דעותינו.
בתווך ביניהם נמצאת אסרטיביות והיא היכולת להביע ולעמוד על רצונותינו וזכויותינו בבהירות ובנחישות ולהשיג את המגיע לנו (שאנשים יקשיבו לנו ויבצעו את רצונותינו) בקלות מבלי לפגוע בזכויות הזולת.
שיפור ביטחון עצמי כולל שיפור אסרטיביות בעזרת אימון לאסרטיביות וזו בבסיסה כוללת את הכבוד שאני רוחש לצרכיי, רצונותיי וערכיי ואת חיפוש הנתיבים לבטאם בתחומי החיים השונים. זהו סגנון התנהגות שכולל בתוכו מרכיבים של ישירות, כנות וכבוד הדדי משום שהאסרטיביות מכבדת את הזולת.
אדם אסרטיבי יכול להיות דומיננטי ותמיד ישיג יותר בחייו ובפחות מאמץ.
אם אתם מרגישים צורך בתהליך שיפור ביטחון עצמי – עליכם לבחון ולבדוק את הפער בין המצוי כיום בתחום זה לבין הרצוי לכם באופן שיאפשר לכם תוצאות טובות בתחומים שונים – בתחום האישי, הזוגי, הניהולי, המשפחתי וכו'.
מאמר מעניין בנושא אימון לאסרטיביות בתחום הניהול התפרסם בירחון Harvard Business Review והוא מדבר על אסרטיביות כמיומנות שעליה צריך כל מנהיג לעבוד.

לקריאה נוספת – אימון לאסרטיביות, אימון לאסרטיביות כדרך חיים

להלן הלינק למאמר:

The one skill all leaders should work on

אתם מסכימים? יש לכם מה לומר? אשמח לשמוע את דעתכם:


הוספת תגובה

בחזרה למעלה