בלוג האימון של טלי פלד
0
14.02.13
אימון מנהלים ליצירתיות וחדשנות בארגונים

אימון מנהלים ויצירתיות

פיטר דרוקר, מי שנחשב לאבי תורת הניהול המודרני, טען כי "לעסק יש שתי פונקציות בלבד – שיווק וחדשנות".
מובן כי בכל ארגון יש ערך רב לפונקציות נוספות כמו מכירות, שרות לקוחות וכו' וגישתו של דרוקר התבססה על כך שיש לבחון בכל פעם מחדש האם התיאוריה השיווקית עדיין תואמת את השוק שכן העולם משתנה במהירות וכך גם מגמות הצרכנות והתנהגות הלקוחות.
בתחילת דרכו (1940) הציג דרוקר בספרו הראשון את הרעיון של ביזור סמכויות שעמד בניגוד להיררכיה הריכוזית שהיתה נהוגה עד אז בחברות. הביזור מאפשר שיתוף מנהלים כמו גם שיתוף בידע וביצירת רעיונות שיקויים חדשניים.
בנוסף, צידד דרוקר בגישה של שיתוף פעולה בין חברות לבין קהל הלקוחות מתוך הבנה כי תמצית הניהול היא הפיכת המידע שבידי קהלי היעד לפרודוקטיבי.
גישת הביזור, השיתוף, סיעור המוחות וניהול הידע בעזרת אימון מנהלים מאפשרת דפוסי חשיבה שונים ויצירת רעיונות חדשניים וכפי שאמר אלברט איינשטיין:- "בלי לשנות את דפוסי החשיבה שלנו, לא נוכל לפתור את הבעיות שיצרנו בדפוסי החשיבה הנוכחיים שלנו".

ככל שעולים היררכית בשכבת הרוחב הניהולית, כך עולה הבדידות בצמרת בהיעדר שותפים מקבילים לחשיבה משותפת וסיעור מוחות ולפיכך לא תמיד מתאפשרת חשיבה יצירתית וחדשנית המובילה לפריצות דרך.
בחברות טכנולוגיות מתקדמות בארה"ב (כמו: גוגל, מיקרוסופט, אפל ועוד) החלו ליצור צוותי עבודה קטנים המורכבים מקבוצות מגוונות ולא היררכיות של אנשים העובדים על רעיונות יצירתיים וחדשניים מתוך כוונה ליצור תמהיל אנושי יצירתי מנצח אשר ייתן את הרעיונות המקוריים ביותר והתוצאות הטובות ביותר לארגון ובסופו של יום יתרום להכנסת הארגון.
אימון מנהלים לחשיבה יצירתית מהווה כלי ניהולי תומך ביצירת שינוי מחשבתי בקרב מנהלים בארגונים.

בעזרת תהליך וכלי האימון ניתן ליצור מרחב חשיבה ופעולה ואקלים מתאים לרעיונות חדשניים בדרך של העצמה, הגשמה עצמית, סינרגיה ועידוד רעיונות וממקום המאפשר מנהיגות אצל מנהלים ועובדים ששגרת יומם אינה שכזו.
האקלים האימוני מאפשר חשיבה יצירתית, סביבה תומכת ומאתגרת ויצירת רעיונות חדשניים שנועדו ליצור ערך עבור הלקוח שכן זהו הבסיס העיקרי להשרדותם של ארגונים בעולם עסקי דינמי המשתנה ללא הרף.
כלי האימון מאפשרים שימוש בטכניקות שונות היוצרות קרקע פוריה להעלאת רעיונות מגוונים ועוקפי חסמי מחשבה מקבעים. בנוסף, מאפשרים כלי האימון יצירת תקשורת פתוחה, אינטרקציה ועבודת צוות תוך כדי ליווי, הנחיה והכוונה.
תהליך אימון מנהלים לחשיבה יצירתית יוצר אתגרים מחשבתיים ומוביל תהליכי שינוי והתפתחות חשיבתית וסולל דרך ליצירת תשתית של רעיונות בקרב הפרט בארגון ולאו דווקא בהיררכיה הניהולית הבכירה ביותר בארגון.

ממחקרים שנאשפו בשנים האחרונות מתגלה כי הרעיונות והתוצאות המוצלחות ביותר אינן נחלתם של מנהלים בכירים אלא של צוותים שאין בהם היררכיה ומקורם אינו בקודקוד הפירמה.
תהליך קואצ'ינג למנהלים לחשיבה יצירתית מהווה כלי להשגת מטרות ברורות, מאפשר ותומך בסביבה מחשבתית יצירתית היוצרת ערך לארגון וללקוחותיו.

"בכל פעם שתראו עסק מצליח – תדעו שמישהו קיבל החלטה אמיצה"(פיטר דרוקר)

אתם מסכימים? יש לכם מה לומר? אשמח לשמוע את דעתכם:


הוספת תגובה

בחזרה למעלה