בלוג האימון של טלי פלד
0
14.02.13
אימון מנהלים – על אושר ככלי ניהולי

אימון מנהלים ואושר בעבודה – הילכו יחדיו?

ארגונים מדברים על עושר, ביצועים, רווחים אך האם ניתן לדבר על אושר בארגונים? האם ניתן לקשר בין אימון מנהלים לאושר בעבודה? והאם ניתן בכלל לקשר בין אושר לעושר ורווחים?
לכאורה נשמע לא קשור למציאות אך מסתבר שאושר קשור מאד למציאות ותתפלאו אך גם קשור לביצועים ורווחים. נראה כקונפליקט? בואו נעשה סדר בקונפליקט.
העידן הנוכחי מוכיח לנו כי אנשים אינם מסתפקים כיום במרכיבי שכר, קידום, דרגה והשפעה במקום עבודתם והמחקרים מראים כי אנשים ועובדים בארגונים כמהים לאושר. מה מרכיב את האושר?
סיפוק, הנאה, מימוש עצמי, מיצוי הפוטנציאל האישי ואהבת העיסוק הינם מרכיב מרכזי באושר. כשאנשים עוסקים במה שהם אוהבים – הם מאושרים.
האם קיים פער בין תכלית הארגון, דהיינו עושר, לבין תכלית העובד, דהיינו אושר, סיפוק והנאה במקום העבודה? כאמור, נדמה שקיים פער ואפילו גדול אלא שהמציאות מוכיחה כי עובדים מאושרים הם כאלו אשר תורמים במידה ניכרת לארגון.
אימון מנהלים מאפשר למידה של גישות חדשות בתחום ניהול עובדים, הנעת עובדים ויצירת מוטיבציה ואלו קשורים קשר הדוק עם המונח 'אושר' בקרב עובדים שכן קל יותר להניע עובדים מאושרים, קל יותר ליצור אצלם מוטיבציה וקל יותר לחברם למטרות הארגון.
עובדים מאושרים מתנהלים בתקשורת ויחסי עבודה טובים עם הבוסים שלהם, הם נאמנים יותר לארגון ומכאן שעובדים כאלו אף אינם נכללים בתוך סטטיסטיקת שיעורי התחלופה בארגון.

פרופ' סריקומר ראו, מומחה בשיווק ויועץ לחברות פרסם ספר שנקרא 'אושר בעבודה'. הוא סבור כי אושר הוא כלי ניהולי חשוב בארגונים וכי אושרו של עובד הוא המפתח לתפוקה טובה בעבודה או אם תרצו – לרווחים, לשורה התחתונה.
כמי שעוסקת בתהליכי אימון מנהלים בארגונים אני מזדהה עם העובדה כי עובדים מאושרים ומסופקים הם כאלו אשר תורמים לארגון. אני גם סבורה שאין מספיק הבנה לנושא בקרב מנהלים ועל כן אין מספיק התייחסות בפועל לשאלה – כיצד גורמים לעובדים להיות מאושרים בבחינת win-win הן לעובד הן לארגון.

קואצ'ינג למנהלים – איך גורמים אושר לעובדים?

בתהליך אימון מנהלים עובדים על סוגיה זאת באמצעות חשיבה על חיבור עובדים לדברים הגורמים להם הנאה. אני מניחה שיהיו אשר ירימו גבה ויאמרו ממתי ארגונים עוסקים בהנאה? אכן לארגון יש מטרות עסקיות ודרישה לביצועים ויחד עם זאת אני סבורה כי גם בעבודה ישנם עיסוקים שגורמים לכל עובד ליותר הנאה וישנם נושאים לטיפול שיותר מאתגרים ומעניינים אותו. מנהלם אשר ישכיל לחבר כל עובד לשלב בין מטרות עסקיות/ארגוניות הכרחיות לבין נושאים שהוא אוהב וקשורים לעבודה – יקבל עובד מרוצה, מסופק ומאושר.
האם שאלתם אי פעם עובדים שלכם את השאלה הפשוטה – מה בתחום העיסוק שלכם אתם אוהבים ואשר יכול לתרום לארגון? אני בטוחה שרובכם לא משום שרובכם לא סבורים ששאלה כזו תקדם את המטרות שלכם כמנהלים או את הארגון. זו בדיוק הטעות. כשמחברים עובדים לדברים שהם אוהבים לעשות, אפילו אם עיסוק זה יהווה רק חלק קטן מתפקידם – מקבלים תמורה גדולה: יוצרים סביבת עבודה נעימה בה מקבלים עובדים מסופקים, עובדים שמחים, עובדים שמוכנים להשקיע. עובדים מאושרים בעשייתם הם עובדים פרודוקטיבים יותר עם שחיקה נמוכה יותר.
הילכו עושר ואושר יחדיו? לטעמי כן, כמובן שבצורה מושכלת ותמיד לטובת קידום הארגון והעובד וזו אינה קלישאה.

אני מזמינה אתכם לקפיצת מדרגה אישית, מקצועית וניהולית ולתיאום פגישת הכרות:

אתם מסכימים? יש לכם מה לומר? אשמח לשמוע את דעתכם:


הוספת תגובה

בחזרה למעלה