בלוג האימון של טלי פלד
0
18.02.13
אימון לקריירה וניהול קונפליקטים

ניהול קונפליקטים

ניהול קונפליקטים עולה מפעם לפעם באימון קריירה ואימון למנהלים בארגונים. מנהלים נוטים פעמים רבות להדחיק קונפליקטים בארגון. ההדחקה נובעת מחוסר ידע כיצד להתמודד עם אותם הקונפליקטים. קונפליקטים תמיד היו וכנראה יהיו וקשה למנוע אותם לחלוטין ולכן צריך לדעת כיצד להתמודד איתם, או במילים אחרות – כיצד 'לנהל' אותם.
מייקל פיטרסון, סגן נשיא החברה הקנדית לייעוץ פיתוח עסקי Personal Strengths, , טוען שקונפליקטים עולים הון לארגון ומשתף בנתון מתוך אחד הסקרים שהראה כי 25% מכלל ההיעדרויות של עובדים ממקום העבודה, מסיבות 'אישיות' או מפאת 'מחלה', הינם תוצאה של קונפליקטים מתמשכים בעבודה, בין העובד למעסיקו או בינו לבין עמיתיו.
פיטרסון מסביר כי בקרב מנהלים יש שתי גישות מרכזיות לניהול קונפליקטים: גישת ההתעלמות או גישת הטיפול הכוחני. "שתי הגישות הללו הן קיצוניות ושתיהן, על אף שהן שונות בתכליתן, מובילות לאותו מצב – להסלמה. הגישה הנכונה לניהול קונפליקטים היא איזון. ראשית כל, על המנהל לצפות לקונפליקטים, להיות מודע לכך שזה חלק מהטבע האנושי שבארגון, שבו מנוקזים אנשים מרקע שונה, בעלי תפיסות שונות וכמובן אינטרסים שונים – לכן צפוי שיתפתחו קונפליקטים. מנהלים שחושבים שאם הם יתעלמו אז הבעיה תפטר או תעלם מעצמה – טועים טעות מרה. קונפליקט בלתי מטופל הוא כדור שלג – הוא רק יגדל ויתפוס תאוצה. מאידך, מנהלים שמטפלים בקונפליקט בשיא העוצמה, משדרים לעובדים שהקונפליקט עצמו הוא רב חשיבות. זה מוביל להפרת איזון".
הדרך הנכונה לדעת פיטרסון הינה לזהות את מקור הבעיה ולטפל בשורש שלה מבלי לגבות אף צד או לנסות לקבוע מי צודק. תפקיד המנהל בארגון ליצור סביבת עבודה נעימה ואפקטיבית ולכן אחד מתחומי אחריותו הוא גם ניהול נכון של קונפליקטים.

אתם מסכימים? יש לכם מה לומר? אשמח לשמוע את דעתכם:


הוספת תגובה

בחזרה למעלה