בלוג האימון של טלי פלד
0
14.02.13
לחץ ושחיקה בעבודה

קיבצתי עבורכם כמה טיפים להתמודדות עם לחץ ושחיקה בעבודה בתהליך אימון קריירה:

אימון לקריירה כדי להיצמד לתכנון וללוחות הזמנים – הצמדו למה שתכננתם מראש כמשימות חשובות וללוח הזמנים שתאמתם עבור משימות אלו. קבעו זמנים מדויקים לביצוע היעדים. לחץ יוצר בלבול וגורם לנו לסטות מהתכנון המקורי והמטרות שהוגדרו.
אימון לקריירה כדי ללמוד לאמר 'לא' – אפשר ומותר לאמר 'לא' כאשר אתם במיצוי מקסימלי של יכולות. מנהלים רבים לא יודעים לאמר 'לא' במצבים בהם ברור כי לא יוכלו לעמוד במשימות נוספות או כאשר הם מרגישים חובה להוכיח עצמם. הביאו בחשבון שמימלא לא תעמדו במה שבלתי אפשרי לביצוע.
אימון לקריירה כדי להתמודד עם "גזלני זמן' – טלפונים, מיילים, ישיבות הם גזלני הזמן הגדולים ביותר. אנחנו 'נשאבים' לתוכם לאורך שעות העבודה. פנו להם זמן מוגדר בראשית וסוף היום והשאירו את שאר היום פנוי למשימות. צמצמו זמני ישיבות שכן ישיבות ארוכות ממילא אינן אפקטיביות.
אימון לקריירה כדי ללמוד על 'שיתוף' – למדו לשתף אחרים ולהאציל סמכויות. אנשים רבים נוטים להעמיס על עצמם כי הם חושבים שרק הם מסוגלים לבצע המשימה ואינם סומכים על אחרים. אם לא תלמדו לסמוך – לא תשרדו בעולם תובעני. למדו 'לשחרר'.
אימון לקריירה כדי ללמוד לפרק משימות לגורמים קטנים – התרכזו במשימות החשובות ופרקו אותן לגורמים קטנים יותר ואז חלקו משימות קטנות לביצוע לאלו שעובדים עמכם.
אימון לקריירה למטרת מיקוד – התמקדו במה שמקדם. חלק מהלחץ נובע מדברים שממילא אינם מקדמים. הניחו בצד את מה שלא יקדם אתכם.
אימון לקריירה לשם חשיבה חיובית – חשיבה תחת לחץ יוצרת מעגל סגור שקשה לצאת ממנו וגוררת אותנו לחשיבה שלילית. סגלו לעצמכם ונהלו חשיבה חיובית גם בזמן של לחץ. חשיבה חיובית היא תפיסת עולם שתעזור לכם להתמודד עם מצבי לחץ.
אימון לקריירה כדי ללמוד לקחת פסק זמן – למדו לקחת פסק זמן של מספר דקות ביום לאכילה, להתעמלות ושחרור הגוף (כן, אפילו מספר דקות בזמן העבודה), לחשיבה.

לקריאה נוספת – אימון לקריירה

"אין דבר חסר תועלת יותר מאשר לעשות ביעילות משהו שאסור היה לעשותו כלל" (פיטר דרוקר)

אתם מסכימים? יש לכם מה לומר? אשמח לשמוע את דעתכם:


הוספת תגובה

בחזרה למעלה