בלוג האימון של טלי פלד
0
19.02.13
מיומנויות ניהול – כלי לפיתוח מנהלים

על חשיבותן של מיומנויות ניהול

העידן הנוכחי הוא עידן טכנולוגי ותזזיתי המאופיין בעיקר בשינויים רבים וצורך בקבלת החלטות מורכבות ולעיתים בפרקי זמן קצרים. בעולם משתנה זה ניהול מזמן אינו עניין של ידע ומקצועיות אלא מתבסס יותר על תחומים של הנעת עובדים, עבודתת צוות, ניהול איכותי של כפיפים ויצירת מוטיבציה בקרבם.
אם בעבר התבסס הניהול על הוראות עבודה Management by Instructions הרי שכיום מתבסס הניהול על יעדים management by Objectives אך גם על ניהול על פי ערכים Management by Values.
ארגונים רבים בוחרים לעבוד על פי ערכים של מצוינות, שיתוף, עבודת צוות, מקצועיות ועוד. ערכים הפכו לשיח פופולארי בארגונים אך כאמור, לא די בערכים, ידע והשכלה מקצועית.
על מנת להגיע להצלחות עסקיות וביצועים מרשימים, נדרשים כיום מנהלים למיומנויות ניהול כשחלקן הגדול מצוי בגזרת האינטליגנציה הרגשית, דהיינו מיומנויות כמו הקשבה, תקשורת בין אישית, שימור עובדים, עבודת צוות וכו'.
הפגנת יכולות רבות הקשורות לאינטליגנציה הרגשית אינו דבר גנטי וטבעי למרבית המנהלים אלא מיומנויות שיש לפתח בדיוק כמו לאמן שריר.
הקושי הקיים בימינו בניהול כפיפים הוא העובדה כי לא נולדנו מנהלים ועלינו לסגל לעצמנו מיומנויות ניהול בזמן קצר ובתנאים משתנים. לעיתים נדרשים למיומנות הניהול מנהלים צעירים בכניסה לתפקיד ניהולי ראשון כשהם חסרי כל נסיון – סוג של קפיצה למים סוערים מבלי שלמדו לשחות, לעיתים נדרשים אף מנהלים בכירים לשדרוג מיומנויות הניהול שלהם.

מיומנויות ניהול ככלי לפיתוח מנהלים – חובה או זכות ?

חובה. אין ספק שמנהלים בעידן הנוכחי חייבים לרכוש מיומנויות ניהול נרחבות כבסיס ליכולתם להוביל כפיפים להצלחות. ניהול אפקטיבי אינו ניהול של הוראות. שיטה זו אינה מחברת כפיפים לאסטרטגיה הארגונית ולמטרות המחלקתיות. ניהול שיתופי ממקום המקשיב גם לעובדים יאפשר להניע אותם להשגת מטרות וייצור מוטיבציה ומחויבות עובדים.
זה המקום להבהיר גם כי לא כל מנהל ניחן בתכונות של מנהיג. מעטים הם האנשים שיכולים להנהיג ארגונים אך מנהלים רבים יכולים להוביל עובדים להצלחות בזכות כישורי ניהול ואלו כאמור נרכשים.

מיומנויות ניהול – מתי ואילו ?

מיומנויות ניהול נדרשות מיד בכניסה לתפקיד ניהולי ראשון אך ניתן להעמיק אותן גם בדרגי הביניים ובדרגים בכירים.
מחקרים עדכניים שנעשו לאחרונה הוכיחו כי מנהלים בעלי מיומנויות בתחום האינטליגנציה הרגשית השיגו תוצאות עסקיות גבוהות יותר מעמיתיהם.
אז אילו מיומנויות חשוב לפתח כיום? מיומנויות שכיחות כמו ניהול אנשים, ניהול זמן או ניהול עצמי אפקטיבי, ניהול משימות, ניהול ישיבות וכן מיומנויות של תקשורת בין אישית, ביטחון עצמי, אסרטיביות, הנעת עובדים, הקשבה, משוב, ניהול קונפליקטים ועוד.
למיומנויות הניהול חשיבות מכרעת בימינו ומעל לכל ולפני כל דבר עליכם לזכור כמנהלים כי: " דוגמא אישית היא לא מקור ההשפעה העיקרי על אחרים – היא המקור הבלעדי" (אלברט שוויצר).

אם אתם מנהלים הרוצים לרכוש או לשדרג את מיומנויות הניהול שלכם ולעשות קפיצת מדרגה אישית וניהולית להצלחה, או מנהלים בכירים/מנכ"לים המעוניינים בתהליך אימון דיסקרטי לשיפור מיומנויות, או מנהלי משאבי אנוש/מנהלים בכירים המעוניינים לפתח מנהלים ע"י הקניית מיומנויות ניהול בתהליך אימון אישי או קבוצתי – אני מזמינה אתכם ליצור עימי קשר ולבחון יחד כיצד אוכל לסייע לכם.

טלי פלד – פיתוח מנהלים / מיומנויות ניהול
אזור פעילות: בקעת-אונו, גוש-דן, השרון, מרכז
050-8380603

לקריאה נוספת – מיומנויות ניהול , פיתוח מנהלים

אתם מסכימים? יש לכם מה לומר? אשמח לשמוע את דעתכם:


הוספת תגובה

בחזרה למעלה