בלוג האימון של טלי פלד
0
18/02/2013
אימון מנהלים – משוב על המשוב

על הקושי שבנתינת משוב

אימון מנהלים איפשר לי להבין במהלך השנים כי בארגונים רבים נהוג לערוך שיחות משוב אחת לשנה ובמקרה הטוב פעמיים בשנה אך אין טעות קריטית מזו כלפי העובדים.
שיחות המשוב מובנות, מנהלים ממלאים את דף המשוב ומדברים עליו עם העובד ופעמים רבות מנהלים עושים את השיחות קצרות במטרה לסיים עימן כמה שיותר מהר וזאת משום הקושי לקיים שיחות שלעיתים הן קשות, לא נעימות, אינן נוחות לשני הצדדים ולעיתים מסתיימות במפח נפש לעובד שציפה לשמוע דברים אחרים או לקבל קידום או העלאה שבכר או שהופתע לקבל ביקורת וזו – או שהיתה ביקורת לא בונה, או שהיתה 'חדשה' עבורו.
ההקפדה על לוחות זמנים של פעם / פעמיים בשנה מייצרת פעמים רבות 'הפתעות' לעובדים.
אימון מנהלים בו אני מלמדת מנהלים כיצד לתת משוב לעובדים מאפשר להם להבין כי רצף של משובים לאורך השנה שומר את העובד ערני למה שמצופה ממנו, מאפשר ביקורת והכוונה במהלך השנה ומצמצם פערים ואכזבות.
רצף של משובים מאפשר מתן חיזוקים לעובדים וגם מאפשר מתן ביקורות רלוונטיות בזמן 'אמת' על מנת שהעובד יוכל לשפר, לתקן, להתייעל.
לעומת זאת, כאשר מתקיימות שיחות אחת ל… הן אוסף של התייחסויות לדברים מהעבר, קשה לקבל מספר רב של הערות וחווית המשוב הופכת לתסכול.
אימון מנהלים – אם אתם רוצים להפוך את המשוב לכלי אפקטיבי בהנעת עובדים ושיפור ביצועים – הקפידו על משובים 'קצרים' לאורך השנה, הקפידו שיהיו מעצימים ובונים ולא ביקורתיים, הקפידו לכוון את העובדים ובעיקר הקפידו על איזון כך שתתנו גם מחמאות ותלמדו לפרגן ולהעריך את העובדים.

אני מזמינה אתכם לקפיצת מדרגה אישית, מקצועית וניהולית ולתיאום פגישת הכרות:

 

לקריאה נוספת – אימון מנהלים, קואצ'ינג למנהלים, פיתוח מנהלים

אתם מסכימים? יש לכם מה לומר? אשמח לשמוע את דעתכם:


הוספת תגובה

בחזרה למעלה