בלוג האימון של טלי פלד
0
19/02/2013
אימון מנהלים – על ניהול ורגישות

אימון מנהלים | קואצ'ינג למנהלים

אימון מנהלים מתייחס בין השאר לנושא הזהות הניהולית של המנהל המתאמן. זהות ניהולית מורכבת מערכים ומביאה לידי ביטוי את אופיו ואישיותו של המנהל.
אימון מנהלים מאפשר למנהלים להבין איזה סוג מנהלים הם רוצים להיות ובאיזה סוג ניהול הם בוחרים.
הזהות הניהולית משפיעה על האופן והרגישות בה ינהלו את הכפופים להם ויש לה השפעה גם על תוצאות הניהול.
ככלל, ככל שמנהלים מסגלים בתהליך אימון מנהלים רמת רגישות גבוהה יותר לעובדים ואינם עסוקים רק בשורת הרווח, כך גדלה יכולת ההנעה שלהם. גישה זו תופסת גם לגבי ארגונים ולהלן דוגמא קטנה:
מפעל פולקסווגן בגרמניה, חתום על הסכם עבודה קיבוצי המאפשר להנהלת החברה לשנות את שעות העבודה של העובדים, לפי קצב ההזמנות, בתנאי שמובטח להם מינימום של 28 שעות בשבוע. בתמורה, מבטיחה ההנהלה שלא לפטר עובדים. לחברה חשוב לשמור על ההון האנושי ובמיוחד על אנשי מפתח שלא ינטשו אותה בשעת משבר כאשר האלטרנטיבה היא פיטורי עובדים לצורך התייעלות וצמצומים.
ארגונים רבים אינם מביאים בחשבון כי פיטורים פוגעים מיידית במוטיבציה של שאר העובדים שכן תחושתם האישית הינה של רמת סיכון גבוהה המרחפת מעל ראשם בשל ההבנה כי פיטורים מגיעים לעיתים בגלים חוזרים והם נכנסים לאוירת חשש ואוטומטית לרמה נמוכה של ביצועים ותרומה לחברה.
בסופו של דבר, הליך פיטורין אינו באמת תורם ליעילות וודאי שאינו מוביל לצמיחה של הארגון.
לפני מספר ימים קראתי כי חברת פולקסווגן אף בישרה על מדיניות חדשה לפיה עובדי החברה לא יקבלו מיילים בנושאי עבודה במכשירי הבלאקברי החל מחצי שעה לאחר סיום יום העבודה ועד חצי שעה לפני תחילתו. בבסיס מדיניות חדשה זו עומדת החלטת יצרנית הרכב האירופית למנוע את שחיקת העובדים על ידי איזון בין חיי בית-קריירה. החברה זוכה כמובן לשבחים על מדיניות זו ונתפסת כחברה המגלה רגישות לצורכי העובדים.
כמה חברות מתנהלות על פי תפיסה זו – תפיסה של ערכים כמו שימור עובדים, איזון, שביעות רצון וכו' ?
כמה מנהלים עירניים לנושאים אלו כמנהלים האמורים להניע עובדים אך גם להיות עירניים לעובדה כי עובדים אינם מכונות אלא בני אנוש בעלי צרכים ורגישויות?
האם גדולתו של מנהל נמדדת רק על סמך ביצועים ורווחים? והאם לא קל יותר להגיע אליהם בעזרת צוות חדור מוטיבציה, נאמן לארגון, מסופק ומוכן לתרום?
עד כמה רגישים הם המנהלים של ימינו?
אימון מנהלים מבחין בין מנהלים שהפילוסופיה שלהם היא עמידה ביעדים בלבד, כל השאר אינו חשוב כל כך ואינו משרת את המטרה לבין מנהלים המאמינים בפילוסופיה כי איבוד עובדים שהארגון השקיע בהם אינה דבר של מה בכך אלא מהווה פגיעה כלכלית בארגון ופגיעה מורלית בשאר העובדים. עובדים אלו רגישים יותר וסביר כי האינטליגנציה הרגשית שלהם גבוהה. ואתם – איזה סוג של מנהלים אתם?
אני מזמינה אתכם לאימון מנהלים בכל הדרגים,לגיבוש זהות ניהולית אישית וקפיצת מדרגה אישית ומקצועית.

 

טלי פלד – אימון מנהלים
אזור פעילות: בקעת-אונו, גוש-דן, השרון.
050-8380603

לקריאה נוספת – אימון מנהלים אימון מנהלים ואינטליגנציה רגשית

אתם מסכימים? יש לכם מה לומר? אשמח לשמוע את דעתכם:


הוספת תגובה

בחזרה למעלה