בלוג האימון של טלי פלד
0
18/02/2013
אימון מנהלים – תקשורת בין-אישית ככלי ניהולי

אימון מנהלים ומיומנות תקשורת בין-אישית

מנהלים רבים אינם מתקשרים בצורה נכונה מול הכפיפים להם. תקשורת בין-אישית אינה מסתכמת רק בהעברת מידע רלוונטי לעבודה או בקשות ליישום / פעולה. תקשורת היא גם כלי שנועד לתת לעובדים משוב, היא אמצעי להעברת מסרים ולקיום של שיחות בפתיחות ובצורה מעצימה.
אימון מנהלים מפגיש אותי במתאמנים אשר לא יודעים מה המנהל הישיר שלהם חושב עליהם.
נכון שיש משוב שנתי אך האם די בכך? האם מספיק לתת משוב פעם בשנה? ובכלל, מי אמר שהמשוב ניתן תמיד בצורה יעילה?
כאשר עובד מקבל משובים בפרקי זמן מסוימים במהלך השנה, מעין פידבקים לפעילויות שונות שלו, וכאשר יש לו תקשורת טובה עם הממונים עליו – הוא יודע בדיוק מה מצבו, מה ההערכה אליו, מה כדאי לשפר, והוא גם יכול להתייעץ בצורה חופשית.
חשוב שעובדים ידעו מה חושבים עליהם כל הזמן, זה 'חוסך' הפתעות לא נחמדות לשני הצדדים במהלך שיחת המשוב השנתית או כאשר קורים דברים המחייבים שיחה.
כאשר התקשורת בין מנהלים ועובדים אינה טובה – ישנה עמימות של העובדים לגבי מצבם.
עד כאן נשמע די הגיוני, אז למה בכל זאת פעמים רבות ארגונים ומנהלים 'לוקים' בתקשורת בין-אישית והופכים אותה מכלי בונה לכלי הורס? מדוע לא מקיימים תקשורת פתוחה?
אימון מנהלים מפגיש אותי גם עם מנהלים ואני מגלה אצלם את הקושי לדבר בפתיחות והקושי הזה מוליד תוצאות שליליות. למשל, הנחת הנחות אשר פעמים רבות מתגלה כשגויות. מנהל מניח שעובד יודע מה מצפים ממנו ולהיפך וכאשר העובד לא עונה על הציפיות – יש אכזבה ולעיתים שיחה קשה ואף פיטורין. לו היו מנהלים מקפידים על תקשורת כנה ופתוחה, דברים מסוג זה היו מצטמצמים שכן עובדים היו חשים בנוח להתייעץ, לבקש הבהרות וכו'.
תקשורת בין-אישית טובה היא היכולת 'לשים הכל על השולחן'. יש בה אומץ רב ועוצמה אישית, היא מאפשרת העברת מסרים ברורים ופתיחות שמנהלים מתקשים עימה.
תום פיטרס (גורו בתחום הניהול) אמר כי " אנשים אינם עוזבים ארגונים, אנשים עוזבים מנהלים".
אני נוטה, לצערי, להסכים עם אמירה זו ולכן טוענת כי תקשורת בונה וטובה תאפשר:
• העצמת עובדים
• מתן ביקורת ומשוב בונים
• התייחסות אישית לעובדים
• תחושה של עובדים כי יש להם ערך ומשמעות בארגון
• התייעצות, למידה והתפתחות

עובדים רוצים שמנהלים יקשיבו להם, יתייחסו אליהם, שיחושו מה קורה איתם ביומיום ויגלו הבנה ורגישות, שיעריכו אותם, שיפרגנו, יעודדו, יאפשרו ויאתגרו ויראו להם כי הם משמעותיים לארגון.
ולכן, אם אתם בתפקידי ניהול, הקפידו על תקשורת בין-אישית טובה, הקפידו להיות 'מחוברים' לשטח ולאנשים, הקפידו להסתובב בין העובדים ולא להיות ספונים במשרד,אל תניחו הנחות ובמקום זה תשאלו שאלות ותגלו עניין, הקפידו לדעת מה קורה עם כל עובד הכפוף לכם ולתת מענה מדויק לשאלות, לימדו וריכשו מיומנויות הקשבה ולימדו לפרגן ולתקשר נושאים, ציפיות ותחושות.
ניהול אינו אפיזודה, הוא מקצוע ואם חסרות לכם מיומנויות ניהול ותקשורת – ניתן ללמוד אותן.
בסופו של יום ארגון מצליח הוא זה שמנהליו מצעידים את האנשים הכפופים להם להישגים ומצוינות אישית וזו הרי לא תתקיים בהעדר תקשורת ופתיחות.

אני מזמינה אתכם לקפיצת מדרגה אישית, מקצועית וניהולית ולתיאום פגישת הכרות:

 

לקריאה נוספת – אימון לתקשורת בין אישית

אתם מסכימים? יש לכם מה לומר? אשמח לשמוע את דעתכם:


הוספת תגובה

בחזרה למעלה