בלוג האימון של טלי פלד
0
19/02/2013
דימוי עצמי נמוך | שיפור הדימוי העצמי

מהו דימוי עצמי ?

דימוי עצמי הוא מערכת אמונות של הפרט על עצמו. הוא כולל את התכונות והדימויים שאדם מייחס לעצמו: אופי, דימוי גופני, דימוי חברתי, דימוי השכלתי ועוד. הדימוי העצמי מתפתח מגיל הילדות ומושפע מאד מדמויות שונות הנתפסות כסמכותיות כמו הורים, מחנכים, קרובי משפחה וכו'.

דימוי עצמי ניזון משני מקורות: מהתנסות אישית שבה אנו לומדים להעריך את עצמנו על סמך הישגים, חוויות שעוברים במהלך החיים ומשפיעות עלינו והצלחות. בנוסף, ניזון הדימוי העצמי מקשרים בין אישיים המלמדים עלינו דרך יחסים עם אחרים, תגובות של אחרים והשוואה לאחרים.
ישנה אבחנה בין דימוי עצמי ריאלי שהוא תפיסת האדם את עצמו כפי שהוא, לבין דימוי עצמי אידאלי שהוא הדימוי אליו שואף האדם להגיע. דוגמה נהדרת לכך היא הישגים בלימודים – תלמיד שחש כי סביבתו מעריכה תלמידים טובים ישאף להצטיין בלימודים וליצור תדמית מתאימה.
אבחנה נוספת הינה בין דימוי עצמי חיובי לדימוי עצמי שלילי. דימוי חיובי נוצר כשיש פער קטן בין ציפיות היחיד לבין הישגיו. דימוי זה דוחף אנשים לבטחון עצמי והתמודדויות מורכבות בחיים.
לעומת זאת דימוי עצמי שלילי נוצר כאשר יש פער בין הציפיות לבין ההישגים , הן בשל ביקורות שליליות, הן בשל כשלונות ולמעשה כתוצאה מכך נגרם דימוי עצמי נמוך.
דימוי עצמי מורכב ממה שאנו חושבים על עצמנו וגם ממה שאנו חושבים שאחרים חושבים עלינו, מאיך שאחרים תופסים אותנו.
כאשר למתאמן יש דימוי עצמי נמוך ניתן לעבוד על זה בעזרת אימון אישי לשם שיפור הדימוי העצמי.

שיפור הדימוי העצמי – לשם מה?

אנו חיים בעולם תחרותי ובעיקר הישגי, ההשוואה לאחרים ולהישגיהם וכן חוויות של כשלון או חוסר פרגון מהסביבה גורמים לאנשים לאבד את הביטחון העצמי שלהם ולחיות עם דימוי עצמי נמוך.
שיפור הדימוי העצמי חשוב לשם מימוש מלוא הפוטנציאל האישי, לשם תקשורת בין-אישית טובה ובניית מערכות יחסים מועילות, לשם התמודדות עם חוויות ומצבים שונים בחיים ומול אנשים שונים ובעיקר לשם תחושה אישית והכרה במסוגלות אישית.
שיפור הדימוי העצמי מתבסס על הכרות ומודעות עצמית גבוהה, הערכה עצמית גבוהה יותר, קבלה עצמית, חוסר תלות באישורים ואנשים חיצוניים ובכך שיפור משמעותי בתחומי חיים שונים: בהתמודדות עם שאיפות ורצונות, התמודדויות בתחום הקריירה / תעסוקה, התמודדות בתחום הזוגי והמשפחתי. ככל שהדימוי העצמי גבוה יותר כך הוא עוזר לנו להצליח בחיים וככל שהוא דימוי עצמי נמוך כך הוא גורם לתחושות כשלון חוזרות ובכך יוצר עבורנו מציאות שלילית.
אימון לשם שיפור הדימוי העצמי הוא תהליך של הקניית כלים לראיה נכונה של העצמי ומודעות עצמית חיובית תוך בחינה של שורש הדימוי, של הגורמים לו אשר הוטמעו בנו ושל הסרתם כך שלא ינהלו אותנו ויאפשרו לנו שינוי חיובי, אמונות נכונות ושחרור מדפוסים פוגעים. בנוסף, התהליך כולל אחריות אישית לניתוק הדימוי העצמי ממה שחארים חושבים עלינו ולראייה אמיתית של עצמנו. כל עוד הדיעה שלנו על עצמנו תלויה באחרים, איננו מאפשרים לעצמנו לעשות את העבודה הנכונה בכל הנוגע לדימוי העצמי הריאלי שלנו. רוצים לשפר את הדימוי שלכם בעיניכם ובכך לשפר הביטחון העצמי? מוזמנים לפנות אלי:

טלי פלד – שיפור הדימוי העצמי
אזור פעילות: בקעת-אונו, גוש-דן, השרון.
050-8380603

לקריאה נוספת – בניית ביטחון עצמישיפור ביטחון עצמי

 

אתם מסכימים? יש לכם מה לומר? אשמח לשמוע את דעתכם:


הוספת תגובה

בחזרה למעלה