בלוג האימון של טלי פלד
0
12/11/2019
כניסה לתפקיד ניהולי – התמודדות עם עובד המפזר רעל

הוא מפיץ רעל בצוות, במחלקה, בארגון. בכל מקום הוא מדבר סרה על קולגות, על הבוס, על ההנהלה, על הארגון.

אין לו שום דבר חיובי לומר, רק דברים רעים. אפשר להשתגע ממנו, אפשר לכעוס בטרוף. מה לעזאזל עושים עם עובד כזה?

כך התחילה השיחה שלי עם ירון (שם בדוי), מנהל צעיר שאינו יודע כיצד להתמודד עם אחד העובדים בצוות. ממש לא נחמד…. מה באמת עושים?

כניסה לתפקיד ניהולי – התמודדות עם עובד 'מרעיל'

לירון פתיל קצר והוא רצה לפטר אותו מיד.

לכאורה צודק. מי צריך את הרעל הזה, מי צריך להתמודד עם עובד כזה? הכי קל להיפטר ממנו.

האמנם?

לא תמיד. ןןדאי שלא בשלב זה.

התמודדות עם עובד מלא רעל אינה פשוטה אך מחייבת לברר את הסיבות ולכן הגישה צריכה להיות זו: שיחת בירור, שיחת הבהרה, מסקנות וסיכום

כניסה לתפקיד ניהולי – שלבים בהתמודדות עם עובד המפזר רעל

שיחת בירור – חשוב לשוחח עם העובד ולהבין את מניעיו. מדוע הוא מפזר רעל. פעמים רבות המניעים הם אישיים ומתמקדים בתסכולים שלו עצמו. לכן, חשוב להבין את המניעים שלו ולבחון האם ניתן לתת מענה לתסכולים שלו, האם ניתן לסייע לו, לשפר את הגישה שלו ובכלל – להבין עד כמה הוא מודע לעצמו ולהתנהלות שלו. מנסיוני, לא תמיד עובדים מודעים לגמרי לאיך שהם מתנהגים ומדברים ועד כמה הם מתנהלים בצורה גרועה וכזו שעשויה להוביל אותם אל מחוץ לארגון. לעיתים זו דרכם לפרוק תסכולים.

שיחת הבהרה – שיחה שהמנהל הישיר חייב לקיים ובה הוא מבהיר כי הוא נכון לסייע היכן שיכול, לפתור בעיות, אך בה בעת הוא מבהיר כי לא יאפשר תרבות של 'פיזור רעל' בצוות/מחלקה/ארגון. שיחה בה הוא מבהיר את ערכיו בניהול וחשיבות האוירה והתרבות, את הציפיות שלו באשר להתנהגות עובדים. במקביל עליו להצהיר כי דלתו פתוחה לכל נושא שהעובד ירצה להעלות על מנת שלא יגיע למצבי תסכול והפצת רעל.

מסקנות וסיכום – זה השלב הקריטי בו מגיעים להסכמות. שלב בו לשני הצדדים אחריות. למנהל אחריות לנסות לפתור בעיות של העובד ולסייע במידה ואכן יש מקום לכך. לעובד אחריות לקבל על עצמו להתנהל כמצופה ממנו ולחדול מהתנהלות שאינה מקובלת על מנהלו.

הגיעו הצדדים להבנות – יופי. אפשר לצאת לדרך חדשה וטובה.

לא הגיעו להסכמות – אולי כדאי לשקול פרידה.

הגיעו להסכמות אך בהמשך יסתבר שהעובד לא עמד בהן – כדאי להיפרד ובתנאי שהמנהל חש כי עשה כמיטב יכולתו.

עצתי לכם – אל תמהרו לשחרר עובד מתפקידו בטרם בררתם עימו מה עובר עליו, בטרם הבהרתם מה אתם מצפים ןתמיד… תמיד… שימרו על שפה חיובית ויפה, אל תעליבו עובדים ואל תגיעו ממקום שיפוטי.

לקראת כניסה לתפקיד ניהולי? כבר נכנסתם ? זה בדיוק הזמן לרכוש מיומנויות ניהול על מנת לדלג על מהמורות המצפות לכם, להצליח בתפקיד ולהתקדם. דברו איתי : 050-8380603

תהליכי התמודדות מלווים אותנו קבוע.
זה הזמן ליזום!
אני כאן כדי לעזור לכם בדרך.

שם פרטי:

שם משפחה:

טלפון:

מייל:

פרטים שחשוב שאדע:


 

אתם מסכימים? יש לכם מה לומר? אשמח לשמוע את דעתכם:


הוספת תגובה

בחזרה למעלה